10 mituri despre bateriile auto

Scris de  Oct 20, 2014

Bateria este una din cele mai importante piese auto si de ea depinde daca veti pleca la drum sau nu. Ca sa nu aveti surprize, mai ales in sezonul rece, va recomadam sa achizitionati baterii auto de calitate si sa le intretineti corespunzator, conform specificatiilor producatorului. 

 

Iata 10 mituri sau legende urbane despre acumulatorii auto, pentru a sti cum sa aveti grija de masina dvs : 

 1. Depozitarea unei baterii pe paviment de beton o va descarca

La inceputurile industriei auto, atunci cand monoblocul bateriei era realizat din cutii de lemn imbinate cu smoala, depozitarea pe o suprafata betonata îi accelera descarcarea. Monoblocurile bateriilor moderne sunt realizate din polipropilena sau cauciuc dur, sunt etanse, deci scurgerile externe – cauzatoare de descarcare nu mai sunt o problema. 

 

2. Bateria se incarca in timpul condusului

Exista cativa factori ce influenteaza activitatea alternatorului de a incarca o baterie, si anume cantitatea de curent transmisa de acesta catre baterie, durata de timp in care acesta este disponibil si temperatura. In general, in cazul opririlor dese sau a calatoriilor scurte in anotimpuri reci, este posibil ca alternatorul sa nu incarce total bateria.

 

3. O baterie nu pierde curent in timpul depozitarii

Depinde de tipul bateriei si de temperatura. Bateriile prezinta o auto-descarcare naturala sau o asa numita "scurgere" interna electro-chimica la un nivel de 1%-25% / luna. In timp, bateria se poate sulfata si descarca total. Temperaturile foarte ridicate accelereaza acest proces. O baterie depozitata la 350C se va descarca de doua ori mai repede decat una depozitata la 240C. 

 

4. Impulsurile de curent, aspirina sau diversi aditivi vor revigora bateria sulfatata

Majoritatea expertilor sunt de acord ca impulsurile de curent nu actioneaza mai bine dacat incarcatoarele cu curent constant in eliminarea sulfatarii. De asemenea sunt de acord ca nu exista o dovada ca aditivii sau aspirina pot prelungi viata bateriilor. Avantaje pe termen scurt sunt cistigate prin cresterea aciditatii bateriei. 

 

5. In zilele foarte friguroase aprindeti farurile pentru a "incalzi" bateria inaintea pornirii motorului

In timp ce nu exista indoiala ca aprinderea farurilor va creste circuitul in cadrul bateriei, cu siguranta va diminua capacitatea necesara pentru pornirea unui motor rece. De aceea NU este recomandata aceasta actiune. 

 

6. Bateriile rezista mai mult timp in zonele cu climat cald decat in cele reci

In zonele cu climat cald, bateriile rezista cu 2/3 mai mult decat in cele reci. Caldura omoara bateriile, in special pe cele fara intretinere, iar frigul reduce capacitatea de pornire. 

 

7. O baterie cu capacitate mai mare, dauneaza masinii

Un motor la pornire va folosi o cantitate fixa de curent din baterie, bazata pe rezistenta sa la sarcina. O capacitate mai mare de curent a bateriei va suplimenta numai daca este necesar. Nu va afecta autoturismul. 

 

8. Bateriile acid-plumb au memorie

Bateriile acid plumb nu au "memory effect", prezent la bateriile de prima generatie Ni-Cad. Totusi, descarcari successive vor diminua capacitatea bateriei. Descarcari puternice sub 12.0 volti pot afecta bateriile de pornire si vor scurta durata lor de viata. 

 

9. Bateriile defecte nu vor afecta sistemul de incarcare sau pornirea

O baterie defecta sau slaba poate afecta sistemul de incarcare si pornire si poate cauza rateuri premature din cauza faptului ca trebuie sa compenseze tensiunea sau curentul. Daca se inlocuieste bateria, alternatorul, regulatorul de tensiune sau pornire, trebuie sa se verifice si celelalte componente sa fie in stare buna de functionare. 

 

10. O data formata, bateria nu isi poate schimba polaritatea

Daca o baterie este total descarcata dar continua sa aiba sarcina, este posibil ca una sau mai multe celule sa isi schimbe polaritatea, ca si in cazul in care bateria a fost reincarcata cu polaritatea inversata. Pentru a schimba polaritatea, descarcati total bateria si incarcati-o apoi cu polaritatea corecta. 

 

Articol recomandat de Sawauto.ro - lider pe segmentul baterii si acumulatori auto.

 

Sursa foto : adis.ws

Ultima modificare Luni, 09 Mai 2016 19:01
Tudor Perian

Project manager si writer la Campusbucuresti.ro. 

Lasă un comentariu

Asiguraţi-vă că introduceţi informaţiile necesare unde este indicat (*). Codul HTML nu este permis.

 

Recomandare

Cele mai ieftine fose septice.

Parteneri

banner twodesign

autonapoca.ro

Ultimele articole

200 de angajatori din Timisoara si Bucur…

08-10-2018 66 Joburi Tudor Perian

200 de angajatori din Timisoara si Bucuresti recruteaza intens in aceasta toamna

Catalyst Solutions anunță organizarea celui mai mare târg de carieră din România – Angajatori de TOP. Edițiile din această toamnă vor reuni peste 340 de angajatori în cadrul celor 3...

Read more

Cum sa abordezi discutia despre salariu …

05-09-2018 77 Joburi Tudor Perian

Cum sa abordezi discutia despre salariu in timpul interviului de angajare?

Cand vine vorba despre procesul de recrutare, cu siguranta nu exista o reteta care sa garanteze obtinerea jobului dorit in 100% din cazuri. Pentru cei care se afla la inceputul...

Read more

Cum alegem corect samponul in functie de…

16-11-2017 520 Stiri Irina C

Cum alegem corect samponul in functie de tipul de par

Parul este un simbol al senzualitatii si al voluptati si din acest motiv este impoartant cum alegi samponului potrivit pentru tipul tau de par. Iata ce ingrediente ar trebui sa contina...

Read more

Facebook